Sunday, July 15, 2012

148: Dominating your desires – பிறனில் விழையாத பேராண்மை


பிறன்மனை நோக்காத பேராண்மை சான்றோர்க்கு
அறனொன்றோ ஆன்ற வொழுக்கு.

148   அறத்துப்பால், இல்லறவியல், பிறனில் விழையாமை
            Spirituality, Domestic Life, Not Coveting Another’s Wife

Piranmanai nokkaatha peraanmai saandrorkku
Aranondro aandra ozhukku






“மனதாலும் மற்றவனுடைய மனைவியை விரும்பாமல் இருப்பது பெரியோர்களுக்கு அடையாளம்.  அது அவர்களுக்கு தம் உணர்ச்சிகளின் மேல் உள்ள ஆளுமையையும், சீரிய நெறியையும் மட்டும் காட்டவில்லை, அவர்களின் ஒழுக்கத்தையும் எடுத்துக்காட்டுகிறது.” என்று அழுத்தமாக அறைகூவுகிறது குறள்.

இல்லற வாழ்வில் ஒழுக்கம் தவற இரண்டு பேர் தவறு செய்ய வேண்டும் – ஒன்று வேறொருவன் மனைவி, இன்னொன்று அவளை நாடும் ஆண்.  இந்த அதிகாரத்தில், வள்ளுவர் தரகின் ‘கொடுத்தல்’ பக்கத்தில் (supply side) உள்ள தீமையை உரைக்கிறார்.

கள்ள உறவு என்பது உடல் சார்ந்த ஈர்ப்பாய் இருந்தாலும் பல தவறுகளுக்கு வித்திடும் செயல் அது.  மிகப் பெரிய துரோகம்.  இந்தச் செயலை சாடுவதில் வள்ளுவர் தயக்கமே காட்டவில்லை.  சொல்லப்போனால், வேறு எந்த தீச்செயலையும்விட கீழானது என்று கூறுகிறார்.  இந்தக் கருத்துக்கு மாற்று கருத்து கிடையாது. 

என்னை நெருடிய எண்ணம் என்னவென்றால், “133 அதிகாரங்களில் ஒரு முழு அதிகாரத்தை இதற்கு ஏன் செலவிடுகிறார்?” என்ற கேள்வியே. கள்ளத் தொடர்பு என்பது எல்லாக் காலங்களிலும், எல்லாக் கலாச்சாரங்களிலும் நடப்பதே.  அது குடி, சூது போல் அவ்வளவு பரவலாக நடந்துவந்ததா? அல்லது, இந்தக் காலத்தில் குடி, சூது போன்றவை பல மடங்கு அதிகரித்துவிட்டதால் நம்மக்கு இந்த பேதம் தெரிகிறதா? அல்லது, குடி சூதைவிட கள்ளக் காதல் இப்பொது பரந்து விரிந்து விட்டதால் நமக்கு இதனால் அவ்வளவு அதிர்ச்சி இல்லையா?  தெரியவில்லை.

இந்தச் செயுள்ளில் “பேராண்மை” என்ற சொற்பிரயோகம் சற்று ஆழ்ந்தது.  பொதுவாக ஆண்மைக்கு அடையாளம் வெளி பகைகளை வெற்றி கொள்வதே.  அதையும் மீறி உட்பகையான காமத்தை வெற்றி கொள்வதே பேராண்மை என்று பரிமேலழகர் கூறுகிறார்.  நல்ல  விளக்கமாய் எனக்கு பட்டதால் பகிர்ந்து கொள்கிறேன்.

(ஆன்ற = சிறந்த)

The quality that makes noble men not covet another’s wife highlights not only their moral rectitude and their dominance over their senses, but also their sterling character” says the kural, mincing no words in condemning adultery.

For an illicit liaison to come about, two people have to slip from the moral path – from the demand side the wife of another man and on the supply side, the man who desires her.  Either can individually prevent it.  (I guess a married man eyeing an unmarried woman is not covered as it was quite common for a man to have multiple wives until quite recently!)  This chapter, piranil vizhaiyaamai, addresses evils of adultery from the supply side.

Adultery has its origins in lust. It is a willful, deliberate and physical act.  There is no such thing as mental adultery.   However, an adulterous relationship, in itself heinous and traitorous, also sows the seeds for even more evil.  It can be considered a gateway sin in that context.  Therefore Valluvar does not pull any punches when roundly censuring this act. In fact he goes to the extent of saying that whatever other sins a man commits, there is still hope for him if he is not an adulterer too.  There can be no two opinions that adultery is a sin, a crime and a betrayal.  The cuckold is never pitied, only ridiculed.

However, the question that crossed my mind was this “While extant, was adultery so rampant that Valluvar chose to devote one entire chapter to it out the 133 in his magum opus?”  I am not being facetious.  Either adultery was as prevalent as gambling or drinking in those times and therefore invited Valluvar’s ire or the latter misdemeanors have grown multifold since his times.  Surely infidelity, while present globally, is not as common as trespasses such as gambling?  Or is it that our moral compass is so degraded that we have become inured to the ramifications of adultery?  I really don’t know.

One of the commentators on the Thirukkrual has suggested that while manliness or dominance can be defined as the overcoming of external enemies, uber-manliness or total dominance (I am still trying to find an English equivalent of peraanmai (பேராண்மை))  denotes the conquering of that insidious inner enemy – lust.  It sounded like a definition worth sharing.

55/1330


Tags: Daily, KFTD, kural, Kural for the Day, Spirituality, Domestic Life, Not Coveting Another’s wife, குறள்,தினம்,தினமொரு குறள், வள்ளுவர்,  அறத்துப்பால், இல்லறவியல், பிறனில் விழையாமை


Blog link: http://kftd.blogspot.in/

No comments:

Post a Comment